Dienst Liturgie

Geplaatst op: 30-11--0001

De Dienst Liturgie en Kerkmuziek is een servicepunt ter ondersteuning van de liturgievieringen in de parochies in Limburg. De dienst geeft liturgieteksten uit en houdt parochies op de hoogte over de ontwikkelingen rond liturgie.

De dienst staat onder leiding van gedelegeerde Ed Smeets

Swalmerstraat 100
6041 CZ Roermond
T: (0475) 386846
E: stuur e-mail

Liturgie en uitgaven

Kerkmuziek

Overige taakvelden

Externe links

Lees ook

Vrijdag 18 oktober t/m zondag 12 januari

Goed fout: de zeven hoofdzonden in beeld

In het Bonnefantenmuseum in Maastricht is van half oktober tot 12 januari een Een omvangrijke en unieke tentoonstelling te zien over de verbeelding van het kwaad. De expositie heeft de titel ‘Goed fout: de zeven hoofdzonden in beeld’ meegekregen.

Indiase bisschop Albert Anastas bezocht Roermond

Twee 'nieuwe' bisschoppen ontmoetten elkaar deze week in Roermond. Mgr. Albert Anastas is sinds januari van dit jaar bisschop van het bisdom Kuzhithurai in de regio Tamil Nadu in India. Hij bezocht de vorige maand aangetreden bisschop Ron van den Hout om kennis te maken.

Zondag 6 oktober

Opening Rozenkransmaand met inzegening Mariabeeld in Weert

Op zondag 6 oktober wordt om 10 uur de Rozenkransmaand  feestelijk geopend in de dekenale Sint Martinuskerk.  Tijdens de mis zal de Broederschap  twee nieuwe broedermeesters installeren. Na de Eucharistieviering wordt het onlangs gerepareerde Mariabeeld aan de linker voorgevel van de kerk opnieuw ingezegend.

Woensdag 16 oktober

Bijeenkomst Resonansgroep Kerk/Jodendom over Joods erfgoed in Roermond

De eerstvolgende bijeenkomst van de Resonansgroep Jodendom en Rooms-katholieke Kerk in Limburg vindt plaats woensdag 16 oktober in Roermond.